zondag 1 november 2009

NS 6601-6603, 1061-1063, SMWF 1-3 vervolg



Een leuk plaatje uit de oude doos( of liever gezegd van de site van Nico Spilt treinen en lucifers)Vege luciferdoosjes.
Achter de schermen wordt heel rustig gewerkt aan het Backertje. Onderdelen druppelen langzaam binnen. Naast de wielen van Slater's (zie vorig bericht)ook mooie gietdeeltjes van Philotrain(dit ging snel)

set NS lantaarns met reflector en glaasjes


sluitseinijzers, koppelhaken NS, trambuffers, Vicineaux zonder schakel
Of ik deze onderdelen allemaal gebruikt is nog even afwachten, hangt af van de versie die gebouwd gaat worden.


gietwerk van Schnellenkamp, bel, ganghendel en assorti wieltjes


Hopeloos om te bestellen maar het ziet er veelbelovend uit: tandwielkastje van Markits. Eigelijk bedoelde ik een vertraging van 1:50 maar als je dat besteld krijg je toch iedere keer 1:30. Bij het setje zitten ook 2 lagers(passen mooi om de Slater's as) en een etsplaatje in nieuwzilver.
De motor had ik nog liggen en komt uit een racebaanautootje. Een Mabuchi type motor: NC-1, 14,8V 15.700 r.p.m., 125 mA/ 74 g.cm Veel meer ruimte is er niet voor een motor rechtop


Dan de gegevens van de 1:1 loc volgens fabrieksopgave(zoals vermeld op tekening):
diameter cilinders 240 m/m1
slaglengte 380 m/m1
diameter wielen 1,000
spoorwijdte 1,435
verw. oppervlak in buizen (buitendiameter) 26,380
,, ,, in de vuurkist 3,300
,, ,, totaal 29,680
roosteroppervlak 0,68 KG2
inhoud waterbakken 2100 Ltrs.
,, cokesbak 0,800
stoomdrukking 14 atm. overdruk
trekkracht 1990 KG
gewicht in dienst 16000 KG

excuus voor de layout maar Blogger verwijderd automatisch spaties