zaterdag 4 juni 2011

Rondje spuiten, deel 2

Als reactie op de vraag van Frank een antwoord met een plaatje, dus een nieuw bericht. De witte en grijze grondverf is alabastine spuitplamuur in wit en grijs. Prima spul en laat zich makkelijk(dun) spuiten en is snel droog. Alleen in moeilijke gevallen( bijvoorbeeld een zwarte ketel wit maken) spuit ik dekkend, anders probeer ik zo licht mogelijk te werk, dwz zo min mogelijk verf te gebruiken.



De witte en zwarte aflak is van Motip, acryllak voor auto's, verkrijgbaar bij Brezan automaterialen en volgens mij heb ik het ook een keer gekocht bij Halfords. Prima spul voor een milde prijs, droogt snel en trekt mooi strak. Dit zijn overigens allemaal spuitbussen die ik buiten gebruik. Ik wacht op mooi weer, hoe warmer hoe beter en dan het liefst windstil. Op een omgekeerde emmer plaats ik dan een plankje met het werkstuk. Kleine onderdeeltjes kun je in een stukje piepschuim steken of in een bolletje kneedgum. De spuitbussen zelf verwarm ik enkele minuten voor door ze in een bakje warm water te plaatsen.

Geen opmerkingen: