dinsdag 28 april 2009

Anjum in schaal 0

klik op het plaatje voor een vergroting

De emplacementekening van Anjum. Da's niet echt wild maar wel leuk in 1:43,5. Met een klein locje en wat goederenwagens kun je toch leuk rangeren. Om sporenplannetjes enigzins te laten passen op modules van 60x120 cm moet het niet te gek breed zijn en het stationsgebouw aan het doorgaande spoor(midden van de module)liggen. Vanaf de eerste wissel, zo'n zes modules

Ik heb het toch wat compacter getekend hieronder, en dat ging eigenlijk vanzelf, want de moduleovergangen dicteren de plaats van wissels (die wil je niet doorzagen) en door het omdraaien van de eerste en tweede wissel scheelt behoorlijk, het uithaalspoor blijft lang genoeg
Uitganspunt is om de laad/los en het perronspoor zo lang mogelijk te houden.


klik op het plaatje voor een vergroting

a. los en laadweg
c. uithaalspoor
d. perron
f. verhoogde veelading
h. locloods
gebouwen van links naar rechts: retirade, goederenloodsje, stationsgebouw

Een beginnetje heb ik al, de bestaande modulen van mijn rangeerbaantje ga ik aanpassen, waarbij de 60x60cm koppelmodule het spoornulmodule kopschot D blijft houden. De nieuwe modulen worden natuurlijk de uitdaging met het station en de goederenloods. Of ik de locloods ga bouwen is nog even de vraag, vooralsnog lijkt ie niet te passen. Verder heb ik van de locloods geen tekeningen weten te bemachtigen, Wel twee kleuren foto's maar die zijn van na de verbouwing tot een dubbel woonhuis waarbij er flinke aanpassingen zijn gedaan.
Ik hou mij aanbevolen voor aanvullende informatie!

Geen opmerkingen: