zaterdag 4 april 2009

NS 38901, geinige zandwagen II

vervolg:

Binnen een week is het etsplaatje wat besteld was bij Jurgen Moog binnen. Het plaatje zelf is slechts 6x6 cm groot en 50/50% geetst uit 0,3mm messing. Voor de wielassen heb ik slobgaten aangehouden van 2,0mm. Helaas hebben de SS aspotten van Mk modelbouwstudio niet een geleidingsblokje, vandaar dat ik bij de balansen een borgplaatje heb meegenomen.



Nadat de balansen zijn gelijmd met twee componentenlijm aan de stelbalken het volgende klusje: het remwer. Hiervoor gebruik ik een setje OSM bremzen van Schnellenkamp voor. De remblokken zet ik vast in twee styreen balkjes, nadat de triangels eraan geklikt zijn, lijn ik e.e.a. zo goed mogelijk uit. De vangbeugels heb ik achterwegen gelaten.
Verder nog wat rangeergrepen, bufferstelen erin (deze zet ik vast met een schijfje styreen buis) en de wielen eronder.





Voor bakopbouw gebruik ik Evergreen V-groove siding 4,8mm, afwerken met uprofieltjes 2mm en nietenbander 2mm nr.3130 van Moog.Op de hoeken word het lastiger, hier zijn in het orgineel strippen in de lengte aan de u profielen gelast/geklonken. Ik heb H profiel genomen en daar een flens afgesneden.

Geen opmerkingen: