zondag 6 april 2008

NS Dg 2114



Onder mijn knop favorieten staat al een tijdje Dg bouwen voor n00bs van de bekende auteur Floris D. http://home.wanadoo.nl/roeland_dilz/blaat/dg.htmHoewel ik zat projecten heb liggen die eerst af gemaakt moeten worden , had ik toch zin om iets nieuws te beginnen. dus aan de slag met de NS D2114. tekening Floris DilzPiko E onderstellen heten in nul OSM open goederen wagens, en daar heb ik er drie van, dus de minst leuke, met remmershuis uit elkaar gehaald. De lengte van dit onderstel klopt echter de radstand niet. In het andere draadje over de stalen DG werd al gewaarschuwd dat het ombouwen lastiger strak te krijgen is dan gedacht.Het verlengde stukje chassis waar het remmershuis zit wordt er tussenuit gesneden en aan de andere kant van de wielophanging weer terug geplaatst.(te zien aan de linker kant) en om de zaak bij elkaar te houden heb ik een dus plaatje geel styreen over de hele lengte van de bak geplaktIs een rot klusje maar je hebt dan gelijk een lekker gedetailleerd onderstel.
Daarna de tekenigen van floris via autocad een beetje bewerkt en op de juiste schaal afgedrukt en met plakband op het styreen geplakt, dat scheelt een op overtekenen op het styreen en snijden maar...Wie nog informatie of foto's heeft van het origineel(de erfenis blz 83), welkom!



Afgelopen weeks'avonds af en toe een uurtje aan de Dg kunnen werken, dus met de stripjes aan de gang en de twee uitbouwtjes erop. Ging boven verwachting makkelijk. Openingen voor de deurraampjes moet nog bijgewerkt worden, verre van strak. Ik twijfel nog over het U profiel, misschien is een maatje kleiner toch mooierAan de andere kant de boel in de verf gezet en de tussenwanden gemaakt, evenals een zooi banken, stoel en tafel, en een rustieke vloer


Geen opmerkingen: